Adres: Bartosza Głowackiego 10A/2, 75-402 Koszalin

baza-wiedzy.webp

Szkody rzeczowe

Uwaga! Czy wiesz, że wypłacone odszkodowanie za naprawę samochodu ze szkody rzeczowej po wypadku mogło zostać zaniżone?

Wiesz, że możesz otrzymać wyrównanie z tytułu OC sprawcy oraz AC? Wystarczy analiza kosztorysu.

Pomożemy Ci na każdym etapie dochodzenia wypłaty odszkodowania od ubezpieczyciela!

Jakie koszty pokrywa OC sprawcy wypadku?

Powypadkowe odszkodowanie z OC sprawcy powinno pokryć wszelkie koszty naprawy pojazdu, umożliwiając przywrócenie go do stanu sprzed zdarzenia. Niestety Towarzystwa Ubezpieczeniowe niejednokrotnie zaniżają kwoty związane z likwidacją szkody, stosując różne techniki.

Zaniżenie z powodu zastosowania w kosztorysie nieoryginalnych części. Czy ubezpieczyciel może zaniżyć wartość części zamiennych?

Istnieje obowiązek przywrócenia stanu rzeczy sprzed wypadku, czyli wymienienia części uszkodzonych na nowe i oryginalne. A zatem ubezpieczyciel nie może narzucać zamiany uszkodzonych elementów na nieoryginalne przez uwzględnianie amortyzacji, a tym samym nie może liczyć kosztów części zamiennych po cenach części nieoryginalnych.

Szkody rzeczowe

Czy ubezpieczyciel może kwestionować koszty naprawy i wymianę części na oryginalne?

Zdarza się, że ubezpieczyciel zaniża ceny robocizny i lakierowania. W każdym kosztorysie powinny być zastosowane ceny średnie a niestety często są stosowane ceny najniższe i dlatego w wielu przypadkach rzetelny kosztorys może być nawet o 50% wyższy od tego sporządzonego przez Towarzystwo Ubezpieczeniowe.

Często ubezpieczyciel również zabezpiecza się przed uwzględnieniem części oryginalnych, twierdząc, że wartość pojazdu wzrośnie lub że wypłacą odszkodowanie z uwzględnieniem części oryginalnych tylko wówczas jak poszkodowany przedstawi rachunki za części. W obu przypadkach dochodzi do przekroczenia prawa, ponieważ wymiana części uszkodzonych, ale oryginalnych na nowe i oryginalne nie wpływa na wartość auta.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zajął stanowisko, że stosowanie przy szacowaniu szkody wartości części zamiennych o porównywalnej jakości narusza zasadę pełnego odszkodowania.

We wszystkich wymienionych wyżej przypadkach przy sporządzaniu kosztów naprawy należy brać ceny części oryginalnych.

Szkody rzeczowe

Jakie są etapy prowadzenia sprawy?

  1. Przesyłasz nam tylko pełnomocnictwo, dokumentację związaną ze zdarzeniem i znane Ci dane dotyczące zdarzenia.
  2. W pierwszej kolejności wysyłamy w Twoim imieniu wezwanie do ubezpieczyciela o dobrowolne spełnienie Twoich roszczeń.
  3. Kierujemy pozew do sądu właściwego dla Twojego miejsca zamieszkania, co ułatwia prowadzenie sprawy.
  4. Czas na rozprawę: potrzebujemy Twojej obecności na jednej rozprawie, na której opowiesz swoją historię. Nie martw się – będziemy tam z Tobą!
  5. Po prawomocnym wyroku Sądu w razie potrzeby pomagamy Ci w uzyskaniu świadczeń od ubezpieczyciela.

Jakie dokumenty należy przedłożyć, aby ubiegać się o odszkodowanie?

To już zależy od poszkodowanego, czy przedstawi rachunki za naprawę pojazdu, czy kosztorys naprawy samochodu.

Ile czasu możesz ubiegać się o należne świadczenie?

Praktyką stosowaną przez ubezpieczycieli jest zaznaczanie na decyzji o wypłacie odszkodowania, iż terminu na odwołanie wynosi tylko 30 dni. Tymczasem termin ten wynosi 3 lata. Ubezpieczyciele w ten sposób liczą na Twoją niewiedzę i zniechęcenie Cię do podjęcia kroków na drodze prawnej.

Fachową pomoc i opiekę prawną zapewni Państwu wykwalifikowany zespół prawników z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu spraw przeciwko Towarzystwom Ubezpieczeniowym o wypłatę należnego odszkodowania.

Możemy Państwu pomóc! Zapraszamy do bezpłatnej weryfikacji, w której ustalimy o ile Pana/Pani kosztorys został zaniżony!

Kontakt

Międzynarodowe Biuro Odszkodowań
Adres: Bartosza Głowackiego 10A/2, 75-402 Koszalin
Telefon: +48 790 685 685
Email: biuro@odszkodowaniambo.pl
NIP: 6692535937

O nas

Międzynarodowe Biuro Odszkodowań (MBO) to firma, która powstała w odpowiedzi na ogromne zapotrzebowanie działań wysokiej jakości w branży odszkodowań. Każdy z nas korzystał w przeszłości z różnych usług i jakość tej obsługi tylko czasami budziła nasz zachwyt.